• درمان جوش های عمیق و دردناک در خانه:توصیه های متخصصین پوست

  • 26 مهر ، 1402


آکنه آزاردهنده است، به خصوص زمانی که جوش عمیق و دردناکی دارید. این نوع جوش ها در اثر آکنه ندولار یا کیستیک ایجاد می شوند. ندول‌ها و کیست‌های آکنه بر خلاف سایر اشکال آکنه مانند جوش‌های سرسفید یا جوش‌های سرسیاه در عمق پوست ایجاد می‌شوند.

اگر جوش عمیق و دردناکی دارید، ممکن است نتوانید آن را ببینید، اما همچنان می توانید توده دردناک را احساس کنید.برای درمان یک جوش عمیق و دردناک در خانه، این نکات را از متخصصان پوست تایید شده دنبال کنید.

  1.      دست کاری نکنید - سعی نکنید یک جوش عمیق و دردناک را دستکاری کنید. اگرچه ممکن است امتحان کردن آن وسوسه انگیز باشد، انتخاب یا فشار دادن یک ندول یا کیست آکنه جالب باشد ولی خطر عفونت، تغییر رنگ و جای زخم را افزایش دهد ، به خصوص اگر پوست تیره تری دارید.
  2.    با  یک دستمال گرم و مرطوب ماساژ دهید تا  جوش را روی سطح  بیاید. یک پارچه شستشوی تمیز را در آب داغ خیس کنید، سپس دستمال گرم و مرطوب را به مدت 10 تا 15 دقیقه، سه بار در روز روی جوش خود بمالید. این به جوش عمیق کمک می کند تا به سطح پوست شما نزدیک شود و بتواند بهبود یابد. اطمینان حاصل کنید که هر بار از یک دستمال تمیز استفاده می کنید
  3.     درمان های اولویه را انجام دهید- داروهای موضعی زمانی موثرتر هستند که جوش در سطح پوست شما باشد. محصولی را انتخاب کنید که حاوی یکی از این مواد فعال ضد آکنه باشد: آداپالن، آزلائیک اسید، بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک. علاوه بر این، یک چسب آکنه هیدروکلوئیدی را می توان برای محافظت از پوست و بهبود بهبودی اعمال کرد. می توانید این محصولات را بدون نسخه در داروخانه نزدیک خود پیدا کنید. یک لایه نازک بمالید، زیرا استفاده بیش از حد می تواند پوست شما را بیشتر تحریک کند.
  4.      از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. برخی از مواد ضد آکنه می توانند پوست شما را نسبت به آفتاب حساس تر کنند. به دنبال سایه باشید و  از لباس‌های محافظ در برابر آفتاب استفاده کنید، مانند کلاه لبه‌دار و عینک آفتابی با محافظ UV، و یک ضدآفتاب با طیف وسیع و مقاوم در برابر آب با SPF 30 یا بالاتر روی تمام پوست‌هایی که با لباس پوشانده نشده است، بمالید. به دنبال کلمات "غیر کومدون زا" یا "منافذ پوستی را نمی بندد" باشید تا کرم ضد آفتاب مناسب برای پوست مستعد آکنه خود را پیدا کنید.

اگر جوش های عمیق و دردناک شما پس از رعایت این نکات از بین نرفت، یا اگر چندین جوش عمیق و دردناک ایجاد کردید، با متخصص آکنه، یک متخصص پوست دارای مجوز بورد همکاری کنید. یک متخصص پوست می تواند داروهای قوی تری تجویز کند و درمان هایی را برای درمان آکنه ندولر یا کیستیک شما انجام دهد.

ثبت نظر :


جستجو

دسته بندی

تگ ها